HANÖ - 10 månaders helgen

grattis systrar !

15 respektive 13 ,
så gamla blev Lina och Maja idag . Maja blev tonåring och inledde det med maginfluensa .. Stackare . Hela dagen har hon varit dålig när alla gästerna var här . Det lär vara en födelsedag hon kommer att komma ihåg . Men trots en massa soffliggande blev hon riktigt rik . Haha , jag önskar att jag också fyllde år just nu . Lina gick ur fjortisperioden (?) och körde rakt in i moppeåldern . Moppen köptes för några dagar sedan och idag åkte jag med henne för första gången och fick även provköra . Samma märke på moppen som jag och Jenny har / hade på våra ; Peugeot Vivacity .
Annars har dagen bara bestått av kalas för dagens födelsedagsbarn Lina och Maja och även för Ebba som fyllde 10 för 11 dagar sen . På kvällen hade Lina och jag nudel - / snackestund och efter det övningskörde jag henne hem till Carro i Vallkärra vilket gick väldigt bra .
Imorse spinnade jag mellan sju och halv åtta och provade sen för första gången Flowin . Kul med lite nya grejer ! Efter det styrketränade jag och låg i vattensängen . Grymt skönt . Två timmars träning när klockan slog nio ! Och nu för tiden övningskör jag nästan varje gång jag åker bil . Snart iär det ntensivkursen som gäller ! Jag och Robin , tillsammans på "skolbänken" varierat med körning åtta timmar om dagen de två sista veckorna på sommarlovet .. Nästan som att gå i samma klass igen ? Vit kommer jag i alla fall troligtvis vara när skolan börjar ! Snyft . Ah , lunchen får ätas ute om solen skiner =)

Nu ska jag nog nanna i min säng med mitt nya påslakan som mammsen köpte igår . Imorgon hoppas jag på att träffa Robin under dagen efter att ha passat bror och kusin för att sedan umgås med 5 - gänget på kvällen =) Hoppas att ni har det bra !

kusinkalas , fest & shopping

Städa städa varje fredag och så varje jul , det tycker jag är kul .. Eller kanske inte , men idag är det i alla fall torsdag och jag håller på att städa rummet och rensa garderoben vilket blir mindre lyckat . Typ alla kläderna åker in igen , men används aldrig ..

I tisdags var det släktkalajs för Ellen och Eddie som fyllde 10 respektive 5 år . Mycket stoj och stim som vanligt och Tinas goda tårtor ! En trevlig dag med släktingarna i solen . Och jag fick min 18 års present av Tina & Co =) Tack !! På kvällen hade Matilda fest och sen sov jag hos Robin . Jag har inte riktigt samma festhumör som jag en gång haft .. Så jag vet inte , det är inte lika kul längre , men det kommer väl igen . De flesta bilderna är tagna av Jenny nedan .

Igår spenderade jag och Jenny ett antal timmar på Nova i jakt efter presenter till Lina och Maja . Till slut hittade vi och det blev även lite grejer till oss själva på rean .

Nu får jag väl återgå till städningen ... Ikväll blir det kanske Rix Fm - festival med Jenny H om mitt rum nånsin blir klart ...

fest hos matilda

Dessi får avsluta kvällen så som bara hon kan . Tack för festen , Matilda !
Idag nöjer jag mig med endast bilder . Skönt va ?

you light up my day

Idag sov jag vidare hos Robin när han stack till jobbet och under dagen har jag ridit Mayday och faktiskt Candela också ! Lina och jag bytte en stund vilket var väldigt skumt för mig som inte är van vid att rida en sån liten pålle som man måste driva heeela tiden för att hon inte ska stanna ..
Jag spinnade två pass ikväll och styrketränade efter det och på Aktiv hittades även Emma , Jenny och Carina ! Malmö spelade ikväll mot Halmstad och det slutade 0-0 .. Bättre än 0-1 iaf .

Gårdagen spenderades först på Nova med Robin och sen drog vi vidare till Entré vilket var första gången för oss båda . Det enda jag kom hem med var örhängen som var på rea . Vi behöver inte gå in på varför . Robin köpte parfym och tröjor och innan vi åkte till Eslöv åt vi Chinabox vid Värnhem . Gustavs är sååå mycket godare !
På kvällen var jag med Hanna och såg bl.a Walk the line . På kvällen sov jag hos Robin som ni nog förstod .

Dagen innan var det lördag och åtta filmer hyrdes av familjen Thelin på Hemmakväll . Resan till jordens medelpunkt sågs först av mig och Robin och sen joinade Ebba oss till Seven Pounds efter att ha ridit tre av våra fyra hästar .. Den minsta + de största ! Till slut satt Ebba och jag själva och tittade till ljudet av snarkningar .

I fredags spinnade jag på morgonen och styrketränade efter det för att under dagen sen dra till stranden med familjen och på kvällen kom Robin och sov över .

Under torsdagen var familjen + Jenny H på stranden och hade det härligt . Jag brände halva ansiktet och den andra halvan var typ vit .. Schnyggt . Robin och jag drog till Malmö på kvällen och åt Chinabox , gick runt lite överallt och satte oss vid kanalen med vår första Ben & Jerry's glass . Sjukt god ! Jag sov hos Robin den kvällen .

Och snart blir det kanske ännu mindre bloggande än det är nu .. Kommer bli datorlös .

" Heal The World
Make It A Better Place
For You And For Me
And The Entire Human Race "

DK BIO FHS

Bakken med familjen i måndags på Ebbas dag , mycket trevligt och massor av åkande ! Det där med att man bara kan åka tio gånger per karusell stämmer inte ! Jag tjuvar en bild till Jenny ...

Igår gick jag på bio med Emma , Jenny , Ida och Johanna och såg The Proposal vilken var riktigt bra faktiskt ! Helt klart värd att se . Rolig , mysig , sorglig och känslig . Jag gick sen hem till Robin och sov där .. på soffan (!) eftersom vissa somnar och tar typ all plats ? Haha nä , men palla trängas när man inte kan somna .

Idag tränade jag på morgonen , dock inte så intensivt då jag mådde knas . Min mage finner ingen ro . Efter det har hela dagen spenderats på Falsterbo Horse Show med mamma , Lina , Louise , Maja och Ebba . Varmt , roligt , bråkigt och gott ! Nyss såg Ebba och jag Tonårsliv och nu ska jag sova . Ska upp och rida innan la playa om det är fint väder .

Ebba 10

Grattis grattis grattis underbara lillasyster !
Första nollan idag , en rosa mobil rikare och hipp som bara den !

Vi ska göra din dag super och nu drar vi till Bakken !
" Tack för bilden , jenny " ^^,

Bilder från helgen kommer så småningom !

Lil' weekend på ö

Tjohooo !

Om några timmar drar jag och Robin till en stuga på Hanö och bor där
över helgen . Hoppas på solsken och glada miner !

Jag vandrade hem imorse efter att ha tränat på Aktiv sen klockan sju . När jag hade en kilometer hem började regnet ösa ner .. Och uppenbarligen är min mascara inte vattenfast !

Igår red jag , Lina och Ebba i full fart , även då i regn blandat med solsken . Konstigt aprilväder vi har nu för tiden . Fram mot kvällen började jag gå mot bussen eftersom mamma och pappa inte var hemma och alla cyklar och Jennys moppe hade punktering och var på lagning .. Jag hinner gå typ 3 km och liftade sen med Reslövs folk , dock några jag aldrig träffat . Haha , ibland är det bara att våga och vinna och hoppas på det bästa ! Vandrade sen hem till Robin och sen åt vi Enschiladas hos Amina . Mycket gott :D
Därefter spenderade vi cirka en timme på Hemmakväll .. Det är alltid lika svårt och drygt när vi ska välja film . Typ vårt största problem .. Vadå i-landsproblem ?

Nä , nu måste jag packa packa packa !
Vi hörs efter helgen !

" Han som gör mig lycklig "

FREDAG:
Första dagen jag kunde sova ut och det var riiiktigt härligt ! Slappade i poolen med Jenny , Ebba och Axel . Vårt badrum där nere fick belysning och nu fattas endast golvvärmen så är det helt finito ! På kvällen åkte jag hem till Robin som hjälpt Amina och Eva att flytta . Mitt i natten blev det pizza .... Och jag sov där .

LÖRDAG: Vi åkte till stranden via Bjärred där vi gick runt lite till Långa Bryggan i överhet sand och värme . Sen stekte vi i Lomma i några timmar och stressade hem . Konduktören på tåget fick damp ... Hemma vid sju och då var det bara att stressa vidare med att äta , ge hästarna mat , byta hagar , ge nytt vatten och själv hinna duscha ! Jag hann med åtta - bussen  !! Kvällen spenderades hos Hanna med henne och Matilda och sen sov jag hos Robin .

SÖNDAG: TOSSELILLA stod på listan ! Robin , Rohanna , Michelle , Amina , Linda , Jeanette , Ida och jag i spöregn med bad , karuseller , grillning , ännu mer regn och ännu mer bad och lek ! Riktigt kul ! På kvällen åts det nudlar made by me (!) med Robins mamma och sen tittade vi på Råttatouille .. Halva , eftersom grabben var trött ...  ( Aminas bilder är 100 gånger finare och roligare än mina med mobilen ! )

MÅNDAG: Robin började jobba sju och jag tog bussen och gick sen hem . Red Mayday i paddocken och därefter Fancy , med Maydays träns som är något starkare . Jag övningskörde denna dagen och spinnade två pass på kvällen och sov sen hos Robin . Jag tror vi såg klart Råttatouille då ...

TISDAG: Tidig morgon hos Robin och vandring hem från bussen igen .. Sov en stund och red sen Mayday i paddocken vilket gick väldigt bra ! Efter det red Ebba och jag ut med vildarna .. Yeehaaa och jävlar vilken fart vi fick ! Det är gaaaalet härligt och skrattanfallen är många ! Jag spinnade två pass på kvällen och gick sen hem till Robin . Michael Jacksons minnesceremoni sändes på tv så det var typ det enda vi gjorde / tittade på den kvällen och Robin tyckte nog inte det var så kul eftersom han somnade under tiden ? Hmm ...
ONSDAG: Ännu en tidig morgon och denna gången gick jag till Aktiv och styrketränade , låg i vattenbassängen och gick lite på löpbandet . Tog det lugnare än vanligt och gick sen till badet och simmade 40 längder . Gaaad , vad min simkondition är usel ! Helt sinnes .. Börjar alltid med minst en längd fjäril och jag trodde fan jag skulle dö ... Piiinsamt ! Hoppas att bassängen är 50 och inte 25 m ... Efter det gick jag hem från bussen och var hyggligt trött . Åt nyttigt när jag kom hem och åkte sen med pappsen i lånebil till HBG för att hämta hem Volvon som JAG körde hem . Hela vägen ! Genom Landskrona och på de stora vägarna och jag lever än ! Nu ikväll har jag grillat hemma hos Ida med henne och Johanna . Mycket trevligt och sen ville jag gå hem , men fick icke för pappa ... Istället övningskörde jag till Eslöv och hämtade Lina sen hem igen och landade här . Snart ska jag snacka med Robin och sen sooova !

Som ni märker har jag sovit hos Robin en sisådär fem nätter i rad och
därför har bloggandet inte varit lika aktivt som ... hmm .. innan ?

Vamos a la playa

MÅNDAG: Stranden ( Lomma ) med  Sanne , Matilda och Hanna med mestadels moln .. På kvällen blev det spinning x2 och sen red jag och Ebba ut med Fancy och Mon Cherie i full fart och tävling på fältet .

TISDAG: Stranden ( Lomma ) med familjen och på hemvägen åts det mjukglass i Bjärred . Även denna kväll spinnades det två pass . Fläkten fungerade inte och tröjan var genomblöt . Mysigt . Efter dusch var det ut i den naturliga duschen och gå hem till Robin . Halv tio gick vi till McDonald's för att äta Chickenburgare som visade sig vara slut . Istället blev det Cheeseburgare och dessa var vi tvungna att ta med oss då de då stängde om tio minuter .. Så hem till Robin igen och äta med Rohanna och sen sova .

ONSDAG: Tidig morgon då Robin börjar jobba sju . Jag gick till Aktiv och styrketränade och gick sen hela vägen hem från bussen . På kvällen drog Robin och jag till Y S T A D och besökte lugnet . Riktigt mysigt och härligt ! Det åts på restaurang och åktes väldigt mycket tåg ! Malmö C är kaos nu för tiden med förseningar ! Kvällen blev i alla fall väldigt bra och lyckad och jag sov hos Robin .

TORSDAG: Jag tog bussen hem halv åtta och övningskörde hem , red ut Mayday i värmen och det gick inte så fort ! Jag övningskörde till Eslöv och missade preciiis , och då menar jag verkligen PRECIS , tåget som jag och Robin skulle ta . Vi fick vänta en halvtimme och tog sen nästa tåg till Lund , sprang till bussen och åt mjukglass i Bjärred för att sen ta bussen till Habo Ljung och vara på stranden ( Lomma ) . Första gången vi var på stranden tillsammans och det var överhärligt ! Samma väg hem som vi kom dit med stopp i Lund för att köpa Frapino som sedan dracks vid Eslövs strand . Haha , gulligt . Jag tog bussen hem halv åtta och fick vänta på mor min i typ 40 min .. Jag kände mig en aning mobbad , men vädret var gött och fötterna fick vila vilket behövdes ! Innan det blev mörkt tog Jenny och jag vars ett glas vin ute på balkongen och en ostmacka till det . Och detta var ännu en dag som var grymt bra !