Sunny days

Hej och hå !

Egentligen har jag inte lust alls att skriva nånting . Mår inte speciellt bra . Tror jag har nåt fel på min mage . Men jag skriver ändå .

Igårkväll hade Hanna fest och i början hade jag riktigt kul ! Sen drogs mitt partyhumör ner och jag vet inte vad som hände . Mamma var grymt sen och Robin och jag fick vandra . Svinkallt med shorts mitt i natten !

I fredags var jag och Hanna på stranden i Lomma . Denna gången var det inte alls skönt . Det kom sandstormar hela tiden och vi åkte hem tidigare än planerat . Iskallt vatten dessutom . Robin kom till mig på kvällen och förutom fotboll med Axel och fotboll på tv såg vi Big Daddy med Axel och sen Freaky Friday fast den såg jag själv eftersom snarkarN somnade .

På lördagen försökte jag få Robin att steka / bada i solen , men detta var svårt . Jag och Axel tog några dopp i poolen och njöt av värmen . Farmor kom och hälsade på och Robin åkte hem på kvällen för att vi sen skulle dra på Hannas fest ..

Jag vaknade flera gånger i natt och mådde grymt illa . Det är hemskt att spy utan mat i magen . Robin och jag försökte äta frukost vid elva , men bara en av oss lyckades . Sen bäddade Robin ner mig och jag somnade . Även han sen .. på golvet ! Och sen sov vi till fyra då pappa väckte oss .. Det som återstod av dagen spenderades med ägg på nyrostat bröd , mys i solen och sen försvann grabben med bussen .. Och nu mår jag illa igen . Blä . Hoppas det går över tills imorgon då det blir stranden med tre girls !

Njut av solen , syrran säger att det ska bli kallare från och med onsdag !

En molnig kväll på stranden

Imorse gick jag åtta och åkte till ridhuset halv tio för att träna Fancy för Annelie . Vägen dit gick bra och även träningen , men sen ville hästh*lvetet inte gå in i transporten och vi fick stå en bra stund innan hon bestämde sig för att gå upp . Tramspotta .

Vid två cyklade jag till bussen och träffade Ida och Jenny i Eslöv . Vi vandrade till ICA och ÖB , träffade Johanna och vi alla tog tåget till Lund och buss vidare till Lomma . Handlade lite till och tog bussen till Habo Ljung och vandrade ner till stranden . Blåsigt , öde , men ändå en härlig kväll . Vi grillade hamburgare , banan med choklad och marshmallows och det var riktigt gott ! Bilder togs i havet och vi hade allmänt trevligt . Emma jobbade , annars skulle hon också varit med , men det får bli nästa gång =)

Och när jag kom hem gjorde jag fruktsallad till mig och Axel och ska sen kolla på bilderna från dagen .. Upptäcker kameran är borta och världen rasar samman . Kör till Marieholm för att se om jag har tappat den när jag cyklade hem , men icke . Jag måste ha tappat den på en av bussarna . Så nu är väl nån idiot där ute glad åt en gratis kamera . Jävla skit . Bilderna är från Jennys mobil .

Men något värre är att en 14 årig tjej omkom efter att ha blivit påkörd av tåget idag . Jag tror att hon kom från Kävlinge . Och Michael Jackson dog idag ! Helt sanslöst . Verkligen helt oväntat och bara sjukt . Hjärtattack , sägs det ..
På Midsommardagen var det 2 år sedan morfar dog , vilket bara känns grymt avlägset . Precis som att vi bara inte har träffats på länge .. Dagen innan var det 15 år sedan farfar gick bort i hjärtinfarkt och honom har jag bara korta stunder i minnet . Ingrid , min moster , blev inte ens 44 år förrän cancern tog hennes liv . Det är 5 år sedan .. Det är konstigt hur livet runt omkring bara fortsätter .. Jennys blogg idag är mycket läsvärd .

Lomma Beach

Idag var vi på stranden vilket var mitt års första gång ! Även för förra året .. Självförtroendebrist förstör en hel del , men nu vill jag bara bli bruuun ! Vi var i Habo Ljung med familjen , Emelie och kusinerna . Riktigt härligt och BRÄND !
Aj , vad det svider .

Vid sex-tiden åkte jag till Lund för att träffa Karin som nu kommit hem från USA för att stanna . Typ . Vi satt och åt kebab på Stortorget och njöt av värmen och så blev det självklart en svängom på Espresso House .. Like always =)

Por la mañana voy a la playa con J - I - J =)

Bad i sjö

Pydde

Min badkompis Ebba !

Till sist blev det sjön ändå .. Pude som den heter och det var faktiskt inte så tokigt även om paniken snabbt kommer då man inte ser vad som är under en .. Lina var tråk och badade inte , Maja hade kompis Hanna med sig och kusinerna + mormor var där . Ebba och jag hade kul =)

På kvällen styrketränade jag en timme innan en timmes spinning och sov sen hos Robin . Härlig dag ! Idag blir det la plaaaya !

off we go !

SOL SOL SOOOL ! Vädret är riktigt najs och under gårdagen spenderades största tiden i solen . På kvällen åkte jag dock till Eslöv , köpte bikini och spinnade två pass och red Fancy när jag kom hem .

Snart ska vi iväg och bada . Antingen till stranden eller Pydde ( en sjö mamma och hennes systrar brukade bada i när de var små ) . Solen steker och jag har redan legat ute i en timme . Najs ! Ikväll blir det spinning och kanske hem till en krasslig Robin .
Have a grrreat day !

USA comes to Sweden !

Nu är det söndagkväll och jag sitter framför datorn . De senaste dagarna ( förutom Midsommardagens första halva ) har varit riktigt bra !

I torsdags kom tre amerikanare hem till oss för att bo över i några dagar . Mamman ( Heidi ) hade pappa gått tillsammans med på High school för 29 år sedan ? Heidi hade med sig sina två döttrar , Michelle 20 och Marilyn 16 år . Från början hade alla vi här hemma panik för att de skulle komma , men it turned out to be some really great days !

Torsdagsmorgonen var grymt nervös för oss alla , men snäppet värre för mig OCH ROBIN som provkörde inför intensivkursen till körkortet . Det gick bra ! Pappa hämtade mig med amerikanarna och efter att vi hade varit hemma en stund åkte pappa , jag , Jenny och Axel med amerikanarna till Malmö för att visa de runt . Vi stannade till vid Turning Torso och gick ner till Västra hamnen , åt fika i blåsten och åkte sen en runda till . Ett stopp på Nova gjordes och Jenny köpte en digitalkamera vilket jag också är grymt sugen på nu ! På kvällen åt jag , Jenny , Michelle och Marilyn i köket och i början var det en pinsam tystnad som därefter brast ut i massor av skratt ! Innan mörkret fick tjejerna prova på att rida Mayday och Candela och sen såg vi 24 innan vi la oss ..

I almanackan stod det Midsommarafton och det var fredag . Ingen bra dag för mig . Det slutade med att jag stannade hemma både från Robins familj och min egen som åkte till Båstad .. Verkligen inte så som man vill fira Midsommar ! Robin kom på kvällen och hade hyrt film och köpt godis and made my day .

Mackefrukost på lördagen och sen kördes Robin till bussen och jag , Jenny , pappa och amerikanarna körde först till Malmö och hälsade på farmor , sen drog vi vidare över bron till Danmark . Ett stopp gjordes på Field's , shoppingcentret vid Köpenhamn där vi åt mexikanskt ... Vi körde sedan vidare till Bakken och var där i några timmar . Riktigt najs ! 84 kuponger försvann snabbt och likaså godisremmar och churros . Back to Copenhagen och Rosie McGee's där det blev mexikanskt ännu en gång ! Och även en drink ! Blue Lagoon till mig och Jenny och Mai Thai till Michelle och Marilyn . Gött ! Back to Hilton där de skulle spendera sista natten innan de flög tillbaka till California och vägen till hotellet var sjukt rolig . Vi skulle lära tjejerna lite svenska ord och höll samtidigt på att dö av skratt . Riktigt roligt blev det till sist och det var tråkigt att de skulle åka hem efter det .. Men det sägs ju att man ska sluta när det är som bäst ..
Hem till Sverige och Reslöv och HIT THE FLOOR ! Gaaad , vilken energikick man får när den låten spelas !! Eller hur , Ebba ?!

IDAG vaknade jag tolv av mig själv ! Grymt härligt att få sova ut utan att ha en klocka som väcker en ! Jag tog bussen till Eslöv vid två , tåget till Lund , tåget till Eslöv , träffade Robin och sen satte vi oss på tåget igen ! Sommarkortet är bara för bra ! Vi visste inte riktigt vart vi skulle utan tänkte hoppa av där solen var framme och detta blev i Malmö . Efter många om , men och det kvittar mig , hamnade vi med vars en China box i solen på Gustavs . Gött ! Bussen tog oss sen vidare till Västra hamnen med underbart väder och en riktigt mysig stund ! ( Mobilbilder , därav dålig kvalitet )

Puss hej !
Bilder från "USA-dagarna" kommer snaaart !

brist på rubrik

Idag är det onsdag och den tredje dagen på sommarlovet ! Igår red Lina och jag ut en lång runda tillsammans med Fancy och Candela . Efter det körde vi till Torup och hämtade hem de andra två pållarna . När vi kom hem var det dags för fight i hagen om vem som nu skulle bestämma .. Mayday är så jäääkla fin ! Och Fancy är galen .
Jag stressade in efter det och hann duscha och sminka mig riktigt fort för att vara jag och övningskörde sen till Eslöv där jag spinnade två pass och vandrade sen hem till Robin . Vi såg det sista Desperate Housewives - avsnittet för säsongen som var dubbelavsnitt . Grymt spännande ! Varför tar serier egentligen uppehåll över sommaren ? Irriterande .
Vid halv tolv gjorde vi nudlar och imorse gick vi upp vid sex för att Robin skulle jobba . Klockan sju var jag på Aktiv och styrketränade + löpband . Tog bussen halv nio och gick sedan en halv mil hem . Härligt ! Då hade klockan inte ens hunnit bli halv tio !
Ebba och jag red Fancy och Mon Cherie och snart får vi allt ha den där tävlingen ;)
Alla som varit hemma har stekt i solen resten av dagen och ikväll ska jag köra köra köra ! Lina får nog rida Mayday eftersom jag icke lär kunna squeeza in det i schemat ..

the summer has just begun

I fredags var det skooolaaaavslutniiing och hela årskurs två var avslutad . Riktigt gött ! Året , eller i alla fall vårterminen , gick grymt fort . Betygen var jag väl hyfsat nöjd med . Stör mig dock på mina tre G:n som bara var av ren lathet i ettan .. G i A-kurserna Naturkunskap , Historia och Svenska och VG i B-kurserna .. Precis som att A skulle vara svårare ? ... Men det är försent att waina om det nu ! Jag blev i alla fall gladast för mina MVG i bl.a geografi och psykologi för de var minst väntade !
Gunilla , Sh-läraren och även mentor som vi nu har haft i två år hade skrivit dikter om var och en i klassen som vi skulle gissa vem de hörde till . Min började med nånting i stil med " På moppe hon körde " .. Men nu har jag ingen mer ! Den sålde jag till Linas kompis Lina i lördags . Snyft . Lite tragiskt faktiskt då jag verkligen behöver en .

Avslutningen som ägde rum den 12 innebar också Robins och min 9 månaders dag . Det var en regnig dag som spenderades bl.a på McDonald's med delar av min familj + grannar , hos Robin med Chihuahuan från Beverly Hills och matlagning ! Mycket mysigt ! Efter det drog vi vidare och hamnade hos Sara vid niotiden . Let's just say att vissa fick i sig mer än andra .. Och jag pratar icke om mig själv ^^,

Robin och jag sov över hos honom och jag drog hem på eftermiddagen dagen därpå för att fixa moppen och köra hem den till dess nya ägare . Axel hjälpte till och lekte pajas som vanligt . Tjusig blev den i alla fall !
På kvällen red jag Fancy i solnedgången och njöt av att det slutat regna ! Jag övningskörde även denna dag .

Söndagen blev en tidig morgon då jag lovat Axel att följa med honom på hans golfträning ute i Bokskogen ( Torup / Klågerup ) . Solen sken , bilen tvättades , farmor kom och coachade mig så jag faktiskt fick till några slag ! Och pappsen guidade hos till den nya PGA-banan . Vi hälsade även på kusinerna där Mon Cherie och Mayday är på bete , men ska snart tas hem . Mon Cherie har fått mugg , är fet och smutsig medan Mayday ser allmänt uttråkad ut . Det blev en sväng inom mormor också när vi ändå var i trakterna .
Jag övningskörde både en bit på morgonen och sen på hemvägen . Väl hemma anlände Robin en minut efter att vi hade kommit hem och var sen hos mig i några timmar . Jag har dock inga nya bilder på grabben ? =(

Måndag måndag måndag ... Första dagen på sommarlovet om man ska räkna rätt . Jag hade bokat Aktivmöte klockan två för att få nya övningar och övningskörde till E-staden . Styrketräning är inge kul ! Jag fick minst 11 nya övningar som jag kommer ihåg och det var några för mycket för att det fortfarande ska kännas roligt .
Jag övningskörde hem igen , var hemma i en halvtimme och övningskörde sen till bussen för att åka till Aktiv IGEN för att denna gången spinna två pass . DET är mer min grej ! Övningskörde hem från Marieholm . Det går bättre och bättre !
Nu ikväll såg mamma och jag det allra sista Cityakuten-avsnittet , Ebba och jag went wild on the dancefloor , jag snackade med Robin och vi åt nattmat här hemma i form av rostemackor med nykokta ägg . Ljuvligt och det sker mycket sällan !

Och nu borde jag sova ! Vi har fått napp på en hel del kattungar då annonsen ligger inne på blocket nu . Hoppas verkligen att vi blir av med alla .. Säg till om ni vet någon som vill ha !
See ' yaa *

tiden rinner iväg ..

och jag är urusel på att blogga ...

I tisdags vaknade jag klockan fem med dundrande huvudvärk och stannade hemma från idrottsdagen . Ipren gjorde susen och mamma och jag drog till Center Syd för att leta kläder till Student/Jägers . Jag hittade dock ingenting som vanligt .. Jag red Fancy när jag kom hem och på kvällen var det tänkt att jag skulle dra på Axels grillkväll , men allt sket sig och jag drog till Robin och sov där .

Under onsdagen fick jag reda på att jag fick MVG i geografi !! Det kom helt oväntat och var därför mycket roligare än nåt annat MVG :D Vi hade sen medieprov vilket gick mindre bra och efter skolan drog jag till Robin och solade faktiskt på badet efter det . Jag har inte solat solarium sen typ januari-februari eller nåt bara för jag fick konstiga utslag .. Härligt var det nu i alla fall !

På torsdagen var jag ledig och hade endast ett möte på morgonen och sen mot kvällen var det dags för studenterna att gå ut . Jag var med och firade AMINA som hade köttade fötter och ett leende på läpparna ! Ni ser själva ;) Och sen blev det dags att dra till Jägers . Tråkigt i början , mitt eget fel , men efter det blev det kul och det var första gången jag kom in på 18 års ! En GT för 98 spänn är inget att skoja om ..

Dagen efter Jägers vaknade Robin och jag halv fem på "eftermiddagen" . Sjukt . Jag trodde det var helg och missuppfattade busstiderna så vi stack hem till mig vid sju och åkte sen med mamma igen till Eslöv när hon körde Lina och hennes friends till lilljägers för att hyra film på Hemmakväll . Denna gången gick inte bättre än nån annan gång när vi har hyrt film utan vi stod där inne i 45 minuter och lyckades ändå inte välja nån bra film . Hemma tittade vi på The Black Balloon på loftet , weird film , och blev sen utelåsta .. Jippie .

På lördagen kom mormor med jordgubbar och Robin red Fancy för första gången . Även jag red och sen sov jag hemma hos Robin .

Under söndagen var del val och jag stack hem vid sju för att köra inom Marieholm och rösta . Konstigt att man är vuxen när det gäller vissa grejer nu .. Sen red jag ut med Lina vilket var grymt längesen !

I måndags var jag ledig , men gick ändå upp tidigt för att rida Fancy innan Hanna och jag bestämt träff på Empieza . Där satt vi sen i två timmar och babblade . Sen var jag hos Robin i drygt en timme för att sedan spinna två pass och efter Cityakuten på kvällen åkte jag hem till Robin igen vilket egentligen inte var planerat , men så blev det =)

På tisdagen gick jag till skolan för att fixa nytt kort då mitt busskort avmagniserats , men detta visade sig vara helt i onödan då Skånetrafiken inte bryr sig den tiden som är kvar och man får inget nytt . Sv-läraren var icke heller där , jag hittade ingen bikini , fick inget nytt rabattkort då det också avmagniserats och jaa , morgonen kändes ganska meningslös . Hemma väntade jag in Ebba för att sen rida Fancy med henne . Lite bilder togs . På kvällen drog jag självklart hem till Robin då det var Desperate Housewives :D och sov sedan där .

I onsdags hade vi endast idrott då vi skulle bada , men jag gick till Aktiv istället och styrketränade vilket var grymt längesen . Och nu har jag bokat möte om nya övningar ! Därefter var det dags för möte och jag fixade och trixade med mitt bankomatkort som inte tycks fungera . Inte Aktivkortet heller . Riktigt konstigt då jag aldrig har haft kort som har avmagnitiserats innan . Det sista vi gjorde i skolan var att rösta på affischerna som vi gjort på median och jag gjorde klart lite arbeten och stack sen hem till Robin och red Fancy hemma på kvällen .

Idag körde jag och Jenny moppe till Eslöv och det visade sig vara helt onödigt för mig för det enda jag gjorde i skolan var pratade i en kvart med spanskläraren och typ fem andra elever som var där och sen fixade jag så att jag har skåpet ovanför det skåpet jag har haft i två år nu . Riktigt skönt att slippa dra upp byxorna och huka sig varje gång man ska ta någonting i skåpet ! Jag körde sedan hem , städade på rummet , mockade och fixade hela stallet , åt nudlar med Axel och red Fancy i regnet . In och duscha och sen iväg till Ebbas skolpjäs - Aristocats ! Gulligt ! Och nu ikväll har jag , Jenny och pappa varit på student i Lomma . Anna ( pappas kompis dotter ) tog studenten idag med Procivitas folket . Mycket trevligt !

SOMMARLOV IMORGOOON !!! ( Eller jaa , typ idag )

Junimånad och solen skiner

Ännu en gång är vi tillbaka till den sega uppdateringen !

Idag (måndag) inleddes morgonen med att rida Fancy här hemma för att sen dra till skolan och få mitt mattebetyg . Detta blev VG då jag hade 74% på nationella .. MVG är 80 . Efter det dissade jag engelskan och körde (observera moppe då jag inte har kommit speciellt långt i körkortstankarna) ner till stan , handlade ätbart på ICA och tog sedan tåget till Lund . Där strosade jag omkring i värmen , träffade bl.a Carro i klassen and my old mate Olivia , numera Göteborgska .. ? Sedan kom Hanna och Sanne och jag hängde med dem till Nova . Hela min Lundatur var grymt onödig eftersom jag anlände i Eslöv igen helt tomhänt . Körde till Robin och var där i lite mer än en timme för att sen spinna tre pass . GÖR MIG SMAL . Och idag fyller farmor 75 så grattis till henne !

Igår (söndag) vaknade jag och Robin hos honom , stack ner till marknaden , köpte vars en donut och sen tog han bussen till mig och jag började vandringen i obekväma skor hem till Hanna .. på Sallerup , där moppen stod . Robin hann gå 4 km innan jag hämtade upp honom ... Snigelmoppe och dumma skor .
Vi stekte i solen , hade det mys och dukade osv tills familjen kom hem .. Jag körde Robin till bussen och en stund efter kom familjen hem till dukat bord . Mors dag - middag blev lax och en massa nyttigheter . Trevligt faktiskt .

Kvällen innan (lördag) var det Krogsväng och några tjejer förfestade hos Hannsi . Vi landade på Grappa eftersom det var det enda stället där folk mellan 18 och 20 fick vara , dock missuppfattade 50+ detta ? Förfesten var helt enkelt bättre än "festen" och efteråt hängde jag med Robin hem och sov där ännu en natt .

Fredagsmorgonen var stress då Robin hade sovit hos mig och jag har svårt att skynda mig i tid . I skolan tittade vi på film på svenskan och lagade mat på spanskan vilket var riktigt kul ! På kvällen firades Xena och Matilda hemma hos Matilda med några tjejer . En bra kväll och som det ofta slutar sov jag hos Robin även då .

Torsdag och samhällsprov , blä säger jag . Gick hem till Robin efter skolan och åkte hem till mig på kvällen och sov hos mig som tidigare text säger .

Så , nu kan vi ju vänta och se hur lång tid det tar innan nästa inlägg kommer !