28 maj 2011

För att göra Jenny-som-inte-riktigt-kan-bestämma-sig glad så tänkte jag bara uppdatera lite snabbt och säga att dagen spenderades på Aktiv med en seeeeeeg (men ack, så rolig!), Camilla, i stan med bästa-shoppingsällskapet-Hanna, på marknad med Jenny (läs ovan) och en Ida som ska dra till USA i ett-två år (!), på hästen Fancy som inte längre är halt (!), i bilen med Schwester Lina som är alldeles för snäll och på Grappa med en mysig Jasmina! Maaan, vilken lång mening det blev! Nu ska jag sova för imorgon blir det Mors Dagjobb på Kävlinge Golfkrog! Min mor fick dock sina blommor av mig idag! Jag är dock inte sådär överdrivet taggad på att servera igen vilket det blir imorgon... Men pengar är ju bra att ha...

Bild hittar jag ingen nu och klockan är aaalldeles för mycket för det här... See'yaa!

Nothing fits

Jag tror att ett blogguppehåll är på G igen... Det var kul att uppdatera när jag var iväg och fick se massor av nya underbara platser, men när vardagen hinner ikapp så är det inte så roligt längre... Inte att skriva om i alla fall. Antingen låter bloggen alldeles för glad mot hur jag känner mig eller så råkar jag skriva något deppigt och så blir det deppblogg och det orkar ju ingen med... Usch nej, jag orkar nog inte det just nu. Facebook, blogg och internet överhuvudtaget får mig bara att må sämre. Nu blir det massor av jobb på Ica Maxi, men även på Aktiv i receptionen och att hålla i lite pass. På söndag ska jag dessutom jobba på förra sommarens jobb - Kävlinge Golfkrog. Syrran och jag ska servera på Mors Dag. Det ska bli lite kul att jobba tillsammans då det var ett tag sen!

Nu får ni ha det så bra så får vi se när jag känner för att skriva några rader här igen...

Sinnes, vad jag känner mig lurad.

Slut på semestern

Igårmorse kom pappa och jag hem and everything's back to usual... Lite för fort, men så är det ju. Resan var grym. På planet satt vi och skulle lista det bästa och det sämsta med hela resan. Jag kom inte på något dåligt! Allting var så bra... Möjligtvis flygturen hem som påminde om ett gammalt pågatåg var kanske en liten nackdel, men annars var allting toppen. På väg till San Francisco var flyget lyxigare än lyxigaste och gigantiskt. Det var Lufthansas nya Airbus A380-800 som flög sin första tur på onsdagen och vi åkte med det på fredagen. 94 rader och ovanvåning... Nästan 1000 passagerare fick plats. Det var fräckt!

San Francisco var riktigt häftigt och där hade jag lätt kunnat bo längre fram i mitt liv! Hawaii var verkligen paradiset... En ö mitt ute i havet där närmsta land ligger 11 timmars flygtid bort... Det kan jag säga är en riktigt härlig känsla när man ligger på stranden med en fantastisk utsikt och en Piña Colada i handen... Helt underbart! Phoenix var fräckt med ett helt annat klimat än vad vi har här hemma och med kaktusar lite här och var. Själv har man ju bara sett de små kaktusarna man köper i kruka fram tills nu! Massvis med amerikanska kedjor och USAkänslan fanns överallt. Taco Bell blev en favorit i repris! Det är verkligen något Sverige borde snappa upp...

Jetlaget har verkligen visat sig idag... Igår la jag mig åtta då jag redan hade varit grymt nära att slumra till innan... Sov till sju imorse, körde pappa till Sturup (stackaren skulle redan på ett plan igen), tränade och däckade hemma igen vid ett. Väcktes fem och sen var det off till träningen igen. Skönt att vara igång igen och det där stället har jag saknat... Och människorna! En bamsekram av Hanna gjorde dagen bra!

Nu har jag varit uppe waaaay too long och imorgon väntar ICA MAXI för utprovning av kläder och genomgång av regler, schema osv. Därefter håller jag i Spin3an och sen får vi se om det händer nåt mer. Bilder från resan lär dyka upp på facebook i dagarna. Tills vidare får det bli någon här!

@ Phoenix, Arizona

Sista dagen på Hawaii var uuunderbar! Alldeles för mycket frukost, lite för tidigt att använda olja i solen, snorkling bland sköldpaddor (läskigt!) och en riktigt härlig dag med Mona och Roland som var de enda svenskarna från Serena som var med förutom dad and I. Jacuzzi, kycklingssallad med utsikt över havet i sanden, chilledillande i hängmattan, bad i havet och bad i poolen... Ja, det kunde inte ha blivit mycket bättre! En grym avslutning på några helt fantastiska dagar i paradiset.

And off we went... Vid nio på kvällen tog ett fem timmar långt flyg oss till San Francisco där vi skildes åt från Mona och Roland. Klockan ställdes fram tre timmar, en snabb frukost hann vi med och vi begav oss vidare till Phoenix. En två timmars flygtur. Nu börjar klockan närma sig elva på kvällen här... Vi bor hos pappas kompis Joe och hans familj. Till lunch provade vi "In n out"... Det var den godaste hamburgaren jag har ätit på länge! Helt galet. När killen bakom disken fick reda på att vi kom från Sverige och att vi testade det stället för första gången sa han; "That's a long way for a hamburger"... Haha aafan. Några timmar spenderades i huset, vi tog en tur med en gammal Volkswagen -65, var på driving rangen och åt ikväll på en mexikansk restaurang i Scottsdale. Är megamätt nu!

Så... lite bilder igen!

Helt underbart, eller hur?

PHOENIX:

Pappa får avsluta dagens inlägg och som sagt, detta är bara ett URVAL av massvis av bilder... Vissa måste det dock klippas lite i och dölja ett och annat ;) Höhö. Sov gott ya'll!

@ Hawaii for one last night and day

Aloha igen!
Systrarna bad om fler inlägg/bilder så nu innan läggdags får jag väl slänga ihop något lite snabbt!

Idag har vi åkt Mustang heeela dagen... För att titta på en grop i marken... Typ. Vi åkte hemifrån vid halv elva och var hemma igen vid sex på kvällen. En hel soldag med stek vid havet missades och istället åkte vi runt med två roliga type och var i the National Park där vi såg en aktiv vulkan och utsikten var heeelt sjuk. Om ni tänker er en vulkan, visst ser ni något högt triangelformat som pekar uppåt med ett hål i och därifrån sprutar det lava? Så tänkte jag iaf... Denna var som en grop som bestod av en massa kratrar... Knas och inte riktigt värt att åka så långt ifrån, men vi hade kul i alla fall!

Kvällen bestod av Hawaiishow till sista kvällens middag som var en stor buffé på stranden. Mai Tai och trevliga människor gjorde kvällen bra! Nu har pappa däckat framför golfen och jag ska också lägga mig strax...

Gårdagens ridtur var förresten inte riktigt som jag trodde... Rida western och med EN HAND på lösa tyglar bland bergsängar... Njaa, härligt, men jag skulle åkt och snorklat istället då de sa att det var toppen och spinning dolphins var runt om båten... Som jag aaalltid har velat se. Aja, det kommer en annan gång!

Nu lite bilder! Ha det bra :)

Bara några av dagens 100 bilder... Gårdagens galamiddag var trevlig och det var kul att min klänning från lärarmiddagen i nian kom till användning igen! Någon halvkass bild finns på pappsens iphone. Kanske dyker någon upp här! Nu måååste jag sova! Talk to yaa soon!

@ Hawaii

ALOHA!

Tänkte bara skriva några rader innan vi ska gå ner och äta den goda frukostbuffén. San Francisco var heeelt underbart och jag gick loss i Nikebutiken. Spenderade alla mina växlade pengar och lite till där... Hehe... Klockan är 12 timmar efter er där hemma här på Hawaii och mamma har fel... Reslöv är inte paradiset, Hawaii är. Helt galet hur fint här är... Det ÄR precis som på bilder med palmer, överfint vatten, grymma solnedgångar och hotellet är riktigt fint. Jag är riktigt glad att jag fick chansen att komma hit!! Thailand var grymt, men det här är minst lika fint...

Idag blir det Kohala Trail Ride för mig (ridtur på stranden, i skog, berg osv) och pappsen ska spela golf. Efter det får vi se om det blir en tur med en Mustang till delar av ön... Har bränt oss så det svider typ öööverallt.

Nu får ni ha det så bra för nu är det dags för frukost! :)

Bortrest 13-22 maj 2011

Hallåj!

Jag tänkte bara uppdatera lite snabbt innan vi drar... Tåget går 04.00 från Lund så jag har lite svårt att se att jag kommer sova innan dess då klockan redan börjar närma sig halv ett och väskan inte direkt är färdigpackad...

Här ska vi i alla fall bo under våra fyra nätter på Hawaii!

Hemsidan hittar ni här! En dag+natt spenderas i San Francisco och efter Hawaii drar vi till Phoenix i två dygn. Sju gånger ska vi flyga och än har jag inte vågat räkna ut hur många flygtimmar det blir... Kanske slängs det upp ett inlägg med lite bilder när vi är iväg... Jag vet inte om pappsen tar med sin dator, men annars kommer det när vi är hemma igen. Ha det gööött, det ska jag! :)

Tillbaka?

Hej igen,

Mer än en månad har gått sen sist och läget är väl ungefär som det var då eller nej, lite bättre faktiskt. Dock inte lika bra som folk nog börjar förvänta sig att det ska vara nu. Två dagar efter min 20 års dag tog det slut mellan mig och Robin. De första dagarna var bland de värsta dagarna i mitt liv och jag har inte känt att det har varit slut förrän förra veckan när vi sist sågs och ja, vi behöver ju inte gå in på hur det kändes då.

En hel del har hänt sen jag sist skrev. Hästintresset har väckts till liv igen och många ritter har gjorts med lillsyrran Ebba, Anna och även med faster! Stranden, skogen och paddockridning har det blivit en hel del av. Till och med Hanna Gustavsson har ju faktiskt ridit hemma hos mig!

På Aktiv har jag hållt flera spinningpass och förra veckan höll jag även i Easyline. I söndags jobbade jag för första gången i receptionen och det ska jag och Jasmina turas om med om söndagarna framöver.

Lite festande, troligtvis mer än vanligt har blivit av, men det har väl inte riktigt varit någon hit då humöret och tankarna har varit öööverallt. Snefylla, Valborgskaos i Lund och därefter Björka Loge, Jägers, Linns 20 års fest, Dammstorp, Hannas 20 års fest... Som sagt, det har varit mer än det brukar för mig.

Träning har det blivit en hel del av förutom den senaste tiden då min förkylning fördrygar allting... Vänner har jag träffat en del. I 20 års present av Jenny och Lina fick jag en spadag på Ystad Saltsjöbad så där var vi för några veckor sedan och hade det skönt. Solen har varit framme mycket och självklart har jag tagit tillfället i akt och stekt! Mycket skjutsande... After Work med Aktiv... Testat zumba... Var på behandling hos Niklas på Aktiv förra veckan för min onda rygg. Cyklat till Eslöv... Sprungit... Påskmiddag med släkten... Ebba har tävlat rättså mycket... Fancy har fått en intresserad som jag ska jobba med på Maxi! Ja, en hel del har gjorts den senaste tiden nu när jag tänker efter och mycket har hänt!

Jag har varit på anställningsintervju på ICA Maxi i Lödde och till slut visade det sig att jag fick jobbet! Så i sommar blir det maaassor av jobb på Frukt och gröntavdelningen vilket innebär ett tungt arbete med hela kroppen. Riktigt gött. Heltid från och med vecka 24!

Och innan dess... Nu kommer det bästa! På fredagmorgon går flyget mot USA! Först en dag+natt i San Franciso följt av fyra-fem dagar på Hawaii och två dagar i Phoenix hos pappas kompis. Det ska bli så gaaalet skönt!!

För ovanlighetens skull bjuder jag på en bild på mig själv. Här efter min och Jennys cykeltur till Eslöv! Ser ut som ett troll, men vafan, vi hade roligt! Visst, Jenny? ;)